poniedziałek, 28 kwietnia 2014

Wykład dra Piotra Zamojskiego pt. Dialektyka funkcjonalizacji szkoły

Szanowani Państwo,

 

Grupa badawcza FRONT zaprasza na czwarte spotkanie w ramach projektu "Subsumcje edukacji". Wstępem do dyskusji będzie wykład

 

dra Piotra Zamojskiego

pt. Dialektyka funkcjonalizacji szkoły 

Spotkanie odbędzie się dnia 08.05.2014 (czwartek) o godz. 17.15 w Instytucie Pedagogiki, ul. Ogińskiego 16/17, s. 203 (II piętro).

 

TEZY:

1. Funkcjonalizm jest dzisiaj hegemoniczną strukturą ujmowania edukacji szkolnej, niezależnie od orientacji ideologicznej.

2. Funkcjonalne ujmowanie edukacji szkolnej polega na wpisaniu jej w logikę rozumu instrumentalnego 

3. Taka funkcjonalizacja paradoksalnie prowadzi do wsobności edukacji szkolnej. 

4. Być może właśnie właściwa edukacji szkolnej funkcjonalność nie jest instrumentalna (nie może się ujawnić w ramach logiki rozumu instrumentalnego) i wymaga myślenia o szkole w kategoriach autoteliczności(Simons, Masschelein). 

5. Wiąże się to ze zmianą w myśleniu o krytycznych badaniach edukacyjnych, czyli przejścia od myślenia w kategorii demaskacji, do myślenia w kategoriach budowania.

 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz