Szanowani Państwo,
Grupa badawcza FRONT zaprasza na czwarte spotkanie w ramach projektu "Subsumcje edukacji". Wstępem do dyskusji będzie wykład
dra Piotra Zamojskiego
pt. Dialektyka funkcjonalizacji szkoły
Spotkanie odbędzie się dnia 08.05.2014 (czwartek) o godz. 17.15 w Instytucie Pedagogiki, ul. Ogińskiego 16/17, s. 203 (II piętro).
TEZY:
1. Funkcjonalizm jest dzisiaj hegemoniczną strukturą ujmowania
edukacji szkolnej, niezależnie od orientacji ideologicznej.
2. Funkcjonalne ujmowanie edukacji szkolnej polega na wpisaniu jej w
logikę rozumu instrumentalnego
3. Taka funkcjonalizacja paradoksalnie prowadzi do wsobności edukacji
szkolnej.
4. Być może właśnie właściwa edukacji szkolnej funkcjonalność
nie jest instrumentalna (nie może się ujawnić w ramach logiki rozumu
instrumentalnego) i wymaga myślenia o szkole w kategoriach
autoteliczności(Simons, Masschelein).
5. Wiąże się to ze zmianą w myśleniu o krytycznych badaniach
edukacyjnych, czyli przejścia od myślenia w kategorii demaskacji, do myślenia w
kategoriach budowania.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz